شرایط لازم برای انتقال دامنه


افراد به دلایل مختلفی ممکن است تصمیم به انتقال دامنه خود بگیرند، دلایلی مانند آنکه هاست و دامنه شما از دو شرکت متفاوت خریداری شده باشد و حال برای عملکرد راحت‌تر بخواهید دامنه خود را انتقال دهید، قیمت دامنه در شرکت دیگری ارزان‌تر باشد، به علت تحریم‌های موجود تصمیم به استفاده از ریجسترر معتبر کنید یا از پشتیبانی شرکتی که از دامنه آن استفاده می‌کنید راضی نباشید.

برای آنکه بتوانید دامنه خود را انتقال دهید باید حداقل 60 روز از ثبت یا انتقال دامنه به ریجسترری که در حال استفاده از آن هستید گذشته باشد، این قانون بخاطر جلوگیری از کلاهبرداری و مسائل امنیتی است.

دامنه شما نباید منقضی شده باشد یا به تاریخ انقضای خود نزدیک باشد. اگر دامنه شما منقضی شده باشد پیش از آنکه اقدام به سفارش انتقال دامنه نمایید، تیکت پشتیبانی را به بخش امور دامنه ارسال کنید تا بررسی این مسئله را تیم متخصصین پشتیبانی انجام دهند. بهتر است فرایند انتقال دامنه 10 روز پیش از تاریخ انقضا انجام شود.

برای انکه بتوانید دامنه را انتقال دهید باید قفل انتقال غیر فعال باشد. به بخش domain status بروید اگر گزینه‌ی clientTransferprohibited را مشاهده کردید یعنی دامنه شما قفل است و باید آن را غیر فعال کنید تا اجازه‌ی انتقال دامنه به ریجسترر داده شود. برای آنکه بتوانید قفل صفحه را غیرفعال کنید باید از طریق شرکت مبدا برای ارائه درخواست خود اقدام کنید.

در طی فرایند انتقال دامنه نمی‌توانید تغییراتی در DNS ایجاد کنید. پس اگر نیاز به تغییری در DNS دارید بهتر است پس از تکمیل فرایند انتقال دامنه اقدام نمایید.

پیش از آنکه انتقال دامنه را انجام دهید تمامی اطلاعات WHOIS و ایمیل خود را بررسی کنید زیرا جهت تایید اطلاعات ایمیلی از سوی ریجسترر برای شما ارسال خواهد شود، و در صورتی که ایمیل شده تغییر پیدا کرده باشد اطلاعات به دست شما نمی‌رسد. اطلاعات هویز و ایمیل در پنل کاربری شما قرار می‌گیرد در نتیجه مهم است که تمامی اطلاعات شما به درستی وارد شده باشد.

برای اینکه امنیت دامنه را تامین کنید به غیر از قفل کردن دامنه می‌توانید کد مربوط به دامنه را از شرکت ثبت شده از طریق پشتیبانی شرکت دریافت نمایید. این کد به امنیت انتقال دامنه و جلوگیری از کلاهبرداری کمک می‌کند.

اگر دامنه‌ی شما بین‌المللی است فرایند انتقال دامنه بین 2 تا 7 روز کاری شکل می‌گیرد و در این روزها وب‌سایت شما از دسترس خارج شده است و وجود ندارد.