ویژگی های یک رستوران خوب


رستوران های خوب چه ویژگی های دیگری دارند؟

یکی از سرگرمی های ما غذا خوردن است. بسیاری از خانواده ها بسته به درآمدشان به رستوران های گران قیمت یا ارزان سر می زنند و ساعتی را با عزیزانشان می گذرانند. بدون دانستن نحوه انتخاب رستوران، باید در کنار خوردن غذاهای خوشمزه به نکات زیادی توجه کنید. در این مقاله در مورد ویژگی های یک رستوران خوب صحبت می کنیم.

از ویژگی های یک رستوران خوب چه می دانید؟

تعطیلات زمان مناسبی برای سفر و رفع خستگی چند ماهه کار و فصل است. اما مشکل دیگری که بسیاری از افراد در سفر با آن مواجه می شوند، انتخاب رستوران های خوب و سالم است. رستوران هایی که نه تنها از غذا لذت می برند، بلکه نگران سلامتی خود نیز نیستند. یک رستوران خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک رستوران خوب باید چگونه باشد؟

متاسفانه در بیشتر نقاط دنیا با وجود اینکه رستوران های زیادی وجود دارد، تعداد رستوران هایی که از همه نظر خوب و عالی هستند بسیار کم است. رستوران های خوب که می توانید مطمئن باشید از یک وعده غذایی سالم لذت می برید چندین ویژگی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. آنها فهرست شده اند

1- تهیه غذای خوب

وقتی مردم به رستوران می روند، انتظار دارند از غذای خود لذت ببرند بدون اینکه سلامتی خود را به خطر بیندازند. رستوران های خوب همیشه در این زمینه دقت زیادی دارند و غذای باکیفیت را برای همه فراهم می کنند.

این رستوران ها بالاترین استانداردها را در مورد غذاهایی که سرو می کنند در نظر می گیرند. ضمن اینکه همیشه از این استانداردها استفاده می کنند و هر وقت وارد آن رستوران شوید با غذاهای باکیفیت مواجه می شوید.

چیزهای زیادی وجود دارد که به ما کمک می کند غذاهای سالم را شناسایی کنیم. اینها شامل ظاهر غذا (اندازه، شکل، رنگ)، بافت، طعم و بو است. اگر غذا بماند، تازگی و طعم بد خود را از دست می دهد.

رستوران های معروفی هم هستند که همیشه غذاهای باکیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. در هر شهر یا محله ای که وارد شوید، می توانید از مردم آن منطقه رستوران های خوب بخواهید.

2- نظافت رستوران

تمیزی رستوران بسیار مهم است. هیچ کس دوست ندارد در مکان های کثیف غذا بخورد و خود را در معرض خطر بیماری به ویژه مسمومیت غذایی قرار دهد و لذت یک روز خوب سفر را با بیماری از دست بدهد.

وقتی وارد رستوران می شوید، می توانید تصور کنید که نظافت در رستوران چگونه حفظ می شود. در رستوران های غیربهداشتی حتی غذای خوشمزه هم مفید نخواهد بود زیرا مردم مریض می شوند و غذا می خورند.

قبل از سفارش غذا می توانید از آشپزخانه رستوران دیدن کنید. همچنین با مراجعه به سرویس بهداشتی یک رستوران می توانید متوجه شوید که آن رستوران چقدر به بهداشت اهمیت می دهد.

مثلا رستوران های غیربهداشتی به تمیزی سرویس بهداشتی خود اهمیت نمی دهند. ضمناً رستورانی با کیفیت که از نظر بهداشتی به هر چیزی که لازم است توجه داشته باشد به عنوان یک رستوران خوب گواهی و توصیه شده است.

رستوران گواهی کیفیت آنها را به مشتریان اعلام می کند. با دیدن این گواهی می توانید از تمیزی و تمیزی رستوران مطمئن شوید.

3. ساختمان رستوران

رستوران داران خوبی که می خواهند تاثیر خوبی بر مشتریان خود بگذارند فضای جذاب و دلپذیری را در رستوران ایجاد می کنند. این رستوران ها معمولا از دکور خوبی بهره می برند. در واقع با این روش افراد بیشتری را تشویق به رفتن به آنجا می کنند.

غذا خوردن در محیطی زیبا لحظات خوشی را به ارمغان می آورد و خاطره خوبی از سفر را در ذهن ما حفظ می کند. محیط این رستوران ها معمولاً زیبا با صندلی های زیبا و راحت، پخش موسیقی ملایم و نورپردازی است.

4- کارکنان رستوران

کارمندان رستوران های خوب اغلب با مشتریان خوب رفتار می کنند و در کار خود سریع عمل می کنند. آنها همیشه میز مشتریان قبلی را تمیز می کنند و هرگز اجازه نمی دهند مشتریان جدید روی میزهای کثیف بنشینند.

در عین حال ظاهر و پوشششان آراسته است و کمترین نشانی از فساد در آنها دیده نمی شود. نمی توان به غذای رستوران هایی که کارمندانشان تمیز، مرتب و حرفه ای نیستند اعتماد کرد. همچنین کارکنان رستوران باید کارت سلامت داشته باشند و مشتریان حق دارند این موضوع را بررسی کنند.

5- منوی رستوران و انتخاب مناسب غذا

رستوران های خوب معمولا غذاهای سالم و خوش طعمی در منوی خود دارند. جدا از غذاهای معمولی و روزمره که خیلی ها دوست دارند، غذاهای سالم و رژیمی را نیز به مشتریان عرضه می کنند.

این رستوران ها غذاهای آماده کمتری سرو می کنند. کسانی که به این رستوران ها می روند، به خصوص آنهایی که در حال حرکت هستند، می توانند انواع غذاهای سالم را سفارش دهند. لطفا به نکات بالا توجه کنید و یک رستوران خوشمزه پیدا کنید. بدون خطر بیماری یا مسمومیت غذایی

6- قیمت یک وعده غذایی رستوران

برخی از مردم فکر می کنند که هر چه غذا گران تر باشد، کیفیت آن بالاتر است. اگرچه رستوران های گران قیمت از امکانات و تمیزی بهتری نسبت به سایر رستوران ها برخوردارند، اما این درست نیست، کیفیت رستوران ها را نمی توان از قیمت آنها فهمید.

باید به نکات دیگر یک هتل خوب توجه کنید. از طرفی وقتی رستورانی برای غذاهایی که معمولا گران هستند قیمت بسیار پایینی می گیرد، حتما باید بپرسید که چه نوع موادی در این غذا استفاده شده است.

در چنین رستوران هایی باید به آشپزخانه سر بزنید و یخچال ها را چک کنید، البته مطمئن شوید که این گونه رستوران ها غذای سالم ارائه نمی دهند. اگر به دنبال یک سفر لذت بخش هستید، در مصرف غذا و تحقیق خود بسیار مراقب باشید و بهترین رستوران را انتخاب کنید.

بله، رستوران های خوب از طریق وب سایتشان و نظراتی که مردم در سایت می گذارند قابل تشخیص هستند. قبل از سفر، تمام رستوران های مقصد خود را به صورت آنلاین جستجو کنید و بهترین را انتخاب کنید.

5 ویژگی دیگر یک رستوران خوب

آشپزخانه دیده می شود

بهتر است رستوران هایی را انتخاب کنید که فضای آشپزخانه و سرویس غذا در آنها نمایان باشد و مهمان بتواند تمام کارهای مربوط به تهیه غذا را در آنها انجام دهد زیرا در این صورت کارکنان رستوران باید توصیه های بهداشتی و اصول حرفه ای پخت و پز و سرو را رعایت کنند.پرداخت بیشتر توجه .

کارکنان مودب و پاسخگو

یکی از ویژگی های یک رستوران خوب رفتار مناسب کارکنان و حساسیت آنها نسبت به مشتریان است. آنها باید مودبانه و محترمانه به سوالات مشتریان پاسخ دهند و به شکایاتی که ممکن است داشته باشند رسیدگی کنند. رعایت این نکات اساسی ترین در جهت گیری مشتری رستوران است.

نزدیک بودن مدیر رستوران به مشتریان

وقتی یک مدیر رستوران در قسمت غذاخوری مشتریان می نشیند و می پرسد که آیا کیفیت و کمیت غذا همان چیزی است که آنها می خواهند، نشانه این است که رستوران به مشتریان خود اهمیت می دهد و مدام در تلاش برای بهبود است. وجود فرم های بازخورد نیز نشانه ای از اهمیت دادن به مشتری است.

میزهای شیشه ای داشته باشید

از آنجایی که سطح پلاستیکی کثیفی را جذب می کند، یک رستوران مناسب باید میزهای شیشه ای داشته باشد که به راحتی تمیز شوند. همچنین برای سرو نوشیدنی نباید از کوزه استفاده کرد، بلکه باید با جاروبرقی و با همان بطری و نی سرو شود، زیرا استفاده از لیوان و کوزه احتمال آلودگی را افزایش می دهد.

نور کافی داشته باشید و شلوغ نکنید

داشتن نور کافی و شلوغ نبودن از دیگر ویژگی های یک رستوران خوب است که مدیران آن باید به این نکات توجه کنند.

شنیدن

وقتی به مسافرت می روید و به هر دلیلی مجبور می شوید در رستوران غذا بخورید، بهتر است غذاهای سالم بخورید که مشکلی برایتان ایجاد نکند. غذاهای کم چرب و غذاهای گیاهی گزینه های خوبی هستند. علاوه بر این با این غذاها موادی مصرف می کنید که سیستم ایمنی بدن شما را در بهترین حالت نگه می دارد، به عنوان مثال خوردن میوه های خشک، کراکر شور و آجیل بهترین میان وعده هایی هستند که می توانید در سفر استفاده کنید. در عین حال یک وعده غذایی کوچک انتخاب کنید و برای غذا خوردن دچار مشکل نشوید

ادامه نوشته: https://payju.ir/content/لیست-رستوران-های-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد