پادکست چیست و چه چالش هایی برای شما ایجاد می کند؟


امروزه بسیاری از مردم کلمه پادکست را در پلتفرم های مختلف دیجیتال پیدا می کنند. بدون اینکه دقیقا بدانیم پادکست چیست و دوره آنلاین ساخت پادکست زهرا شیراحمدی   چیست! اصطلاح پادکست از ترکیب دو کلمه Pod (از کلمه iPod) و Cassette (از کلمه Broadcast - به معنی پخش) گرفته شده است.


یک فایل صوتی دیجیتال که برای دانلود در اینترنت در دسترس است و با تلفن همراه یا رایانه یا دستگاه دیجیتال هوشمند گوش داده می شود. عموما پادکست ها در قالب سریال و اپیزودیک منتشر می شوند و بینندگان می توانند از به روز رسانی های جدید برنامه مطلع شوند.

اما مزایای تولید پادکست چیست؟

پادکست ها فرهنگ جدیدی را به جامعه دیجیتال جهانی اضافه کرده اند. از طریق آن می توانید در زمان کمتری سرگرم شوید، بخندید و در عین حال اطلاعات بیشتری بیاموزید. این فایل ها همگی فایل های صوتی هستند. پس حضور مجری ها یا هر عامل دیگری که بتواند حواس شما را پرت کند، شما را از موضوع اصلی منحرف نمی کند.

تولید پادکست

پادکست ها در جامعه امروزی بسیار محبوب و مورد استقبال قرار گرفته اند. آیا خوب است بدانیم روش های تولید پادکست چیست؟ مقالات قبلی Ray Marketing شامل «روش ها و بسترهای تولید پادکست

- چیه ما در حال حاضر به خوبی آگاه هستیم. سپس در صورت نیاز می توانید به سایر مقالات رایا مارکتینگ نیز مراجعه نمایید.

اولین کاری که  به عنوان گوینده رادیو باید هنگام شروع یک پادکست انجام دهید انتخاب موضوع است. موضوع پادکست یکی از ساده ترین و پیچیده ترین موضوعات است. اگر می خواهید برنامه شما منحصر به فرد باشد، باید در انتخاب دقت کنید.

این به شما بستگی دارد که پادکست دیگری با خود بیاورید یا خودتان این چرخه را به جلو ببرید. در مرحله بعد، نام پادکست را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که در چه قالبی ترجیح می دهید پادکست خود را منتشر کنید. سپس می‌توانید مهمان‌ها را انتخاب کنید، شخصاً پادکست را تبلیغ کنید، یک پوستر برای آن ایجاد کنید و موسیقی را برای آن آماده کنید.

با تلفن همراه پادکست تولید کنید

من علاقه مند به راه اندازی یک پادکست هستم اما زیرساخت آن را ندارم؟ آیا می توانم پادکست انجام دهم؟ بنابراین! برای ایجاد یک پادکست لازم نیست یک استودیو بزرگ با تمام تجهیزات مدرن داشته باشید. می توانید از تلفن خود برای ایجاد پادکست و ضبط استفاده کنید.

حال اگر گیج شده اید؛ یا تعجب می کنید که چرا بهترین پادکست های جهان تا این حد تلاش می کنند و پادکست های خود را با گوشی خود ضبط نمی کنند. باید بگوییم که همیشه نمی توان کیفیت پادکست های موبایل را با پادکست های حرفه ای استودیویی مقایسه کرد.

برای تولید پادکست موبایل بهتر است از میکروفون خارجی استفاده کنید. صدای خود را با هدفون بررسی کنید. از یک برنامه حرفه ای (مانند Anchor) برای ایجاد پادکست استفاده کنید. مکانی راحت و آرام پیدا کنید و به ایمنی تلفن همراه و میکروفون خود توجه کنید. این شما و این صنعت پادکست هستید!

انتشار پادکست

خوب، من فقط پادکست خودم را ایجاد کردم. اما نمیدونم راه انتشار فایل بعد از پادکست چیه؟ بسیاری از پادکست های جدید تعجب می کنند که آیا می توان یک پادکست را به صورت رایگان منتشر کرد و برای انتشار آن هزینه ای پرداخت نکرد.

آره! پلتفرم های آنلاین زیادی مانند Buzzsprout، SoundCloud و حتی Podomatic وجود دارند که به کاربران اجازه می دهند از خدمات میزبانی پادکست به صورت رایگان استفاده کنند. اگر پادکست خودساخته ای دارید و ناشر حرفه ای نیستید، این پلتفرم ها را توصیه می کنیم.

اما برای پادکست حرفه ای بهتر است نسخه پریمیوم این اپلیکیشن ها را خریداری کنید تا دسترسی نامحدودی داشته باشید. برای انتشار پادکست نیازی به صرف زمان زیادی ندارید. به سادگی انتخاب یک پلت فرم برای میزبانی پادکست خود کافی است. فایل های خود را در یک سرویس میزبانی پادکست آپلود کنید، در برنامه جهانی پادکست مشترک شوید و پس از انتخاب پخش کننده خود، کارتان تمام شد!

آموزش تولید پادکست

اکنون به خوبی پیش می رود، تولید پادکست

چیست و با چه چالش هایی روبرو هستید؟ بریم سراغ آموزش تولید پادکست! اولین شرطی که باید به ایجاد پادکست توجه کنید. همه قسمت ها باید به موقع آپلود شوند.

پخش به موقع هر قسمت شانس تماشای شما را بسیار افزایش می دهد. از قبل برنامه ریزی کنید که چه می خواهید به مهمانان خود بگویید و زمان مشخصی را برای جلسه خود تعیین کنید. در ابتدای برنامه به طور خلاصه و مختصر هدف برنامه و قسمت های بعدی را بیان کنید.

این فرصت خوبی است که قبل از رزرو برنامه و زمانی که او را دعوت می کنید برای مهمان بعدی خود هدیه بفرستید. سوالات خود را آماده کنید، برنامه را ضبط کنید و پس از ویرایش نهایی یک پست جالب برای انتشار بنویسید!

ساخت پادکست اینستاگرام

سال هاست که پادکست برای اینستاگرام سر و صدای زیادی در فضا ایجاد کرده است! امروزه به خصوص صاحبان مشاغل علاقه مند به ایجاد پادکست برای تبلیغ برند خود هستند. اگر بخواهیم یک برنامه ویژه برای اینستاگرام بسازیم، رازهای ساخت پادکست چیست و چگونه پادکست های حرفه ای را پیدا کنیم؟

ابتدا مطمئن شوید که یک بیوگرافی حرفه ای و صیقلی برای برند خود ایجاد کرده اید. اگر پادکست خود را در یک صفحه اختصاصی منتشر می کنید، بیو اینستاگرام شما باید این پادکست را به صورت کوتاه و جذاب معرفی کند. سلفی حساب شده و شیک بگیرید. توصیه می کنیم یک مقدمه و مقدمه خاص برای پادکست خود تهیه کنید.

مهمانان را دعوت کنید، قسمتی از پادکست خود را در اینستاگرام منتشر کنید. هنگام نوشتن و انتشار مقاله از خلاقیت استفاده کنید. اکیدا توصیه می کنیم سعی کنید برای هر قسمت از پادکست خود از بهترین جلوه های بصری استفاده کنید. و مهمتر از همه: سایر اینفلوئنسرها و پادکسترها را در اینستاگرام دنبال کنید!

هزینه های تولید پادکست

اگر اکنون از شما پرسیده می شود، «اگر می خواستم پادکست خود را به یک شرکت حرفه ای و رقابتی اهدا کنم. هزینه تولید پادکست چقدر است؟ و هزینه آن چقدر خواهد بود؟» خبر خوب این است که رایا مارکتینگ در فضای تولید پادکست حرکات جالبی انجام داده است. و تقریبا هر آنچه را که برای ایجاد یک پادکست حرفه ای با هزینه کم و مقرون به صرفه نیاز دارید در اختیار شما قرار داده است.

با تکیه بر دانش و تجربه بی نظیر هلدینگ رایا مارکتینگ، نه تنها ایده های عالی برای پادکست خود به دست خواهید آورد، بلکه در کمترین زمان به تعداد قسمت ها از بهترین پادکست ها و بهترین صداها در برنامه خود استفاده خواهید کرد. شما می خواهید، انجام دهید. آن هم با قیمت پایین!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد