7 دلیل برای کاهش زمان مکش جاروبرقی بوش


جاروبرقی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که برای نظافت محیط زندگی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران پس از مدتی استفاده از جاروبرقی با آن مواجه شوند کاهش قدرت مکش جاروبرقی است. هنگامی که قدرت مکش جاروبرقی کاهش می یابد، عملکرد آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد و نمی تواند گرد و غبار و زباله ها را جمع کند. در واقع کاهش قدرت مکش جاروبرقی بوش می تواند بر تمیزی خانه تاثیر منفی بگذارد. دلایل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش قدرت مکش جاروبرقی شود که در این مقاله به تعمیرات جاروبرقی بوش می پردازیم.


دلایل کاهش جذب جاروبرقی بوش

همانطور که گفته شد دلایل مختلفی می تواند منجر به کاهش مکش جاروبرقی در حین استفاده یا پس از استفاده شود. در بسیاری از موارد ذرات و زباله هایی که در لوله یا کیسه جاروبرقی گیر کرده و آنها را مسدود می کند، دلیل اصلی کاهش قدرت مکش جاروبرقی بوش است که به راحتی قابل تعمیر است. بنابراین، ممکن است برای کاربران مفید باشد که قبل از تماس با مرکز تعمیر جاروبرقی بوش، با دلایل و روش های رفع آن آشنا شوند. اما در برخی موارد خرابی و خرابی برخی از قطعات منجر به کاهش قدرت مکش جاروبرقی می شود که باید در اسرع وقت تعمیر شود. از مهمترین دلایل کاهش قدرت مکش جاروبرقی بوش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. مشکل خرابی کارواش

به عنوان یکی از دلایل اصلی کاهش قدرت مکش در دستگاه تمیز می توان گفت که موتور دستگاه آسیب دیده است. اگر موتور جاروبرقی به هر دلیلی ضعیف یا آسیب دیده باشد بر قدرت مکش دستگاه تاثیر منفی می گذارد و قدرت جاروبرقی برای گرفتن کثیفی و ذرات کیسه کافی نیست.

علائم خرابی موتور جاروبرقی:

دستگاه پس از مدتی خاموش می شود

هنگام کار با جاروبرقی بوش صدای زیاد

راه حل این مشکل:

باید از یک تکنسین مجرب و مجرب تعمیرات بوش کمک بگیرید. زیرا در این صورت نیاز به تعویض یا تعمیر موتور جاروبرقی می باشد.

2. پروانه موتور جاروبرقی را شکسته یا خراب کنید.

موتور جاروبرقی مجهز به فن است که در حین کار موتور را خنک می کند و کارایی جاروبرقی را بهبود می بخشد. در نتیجه یکی از دلایل کاهش مکش جاروبرقی می تواند به دلیل خرابی یا شکستگی پروانه فن در موتور باشد. پروانه فن و خرابی آن باعث خرابی موتور تجهیزات و توقف موتور یا کاهش قدرت مکش آن می شود. یکی از دلایل اصلی شکستگی پروانه فن در موتورهای جاروبرقی گرد و غبار و زباله های عبوری از کیسه یا فیلتر دستگاه است که بر عملکرد جاروبرقی در هنگام جویدن زباله ها تأثیر منفی می گذارد. ورود گرد و غبار به فن نیز بر یاتاقان های آن تأثیر می گذارد که منجر به سر و صدای زیاد تجهیزات عملیاتی می شود

راه حلی برای این مشکل:

تنها راه حل این مشکل تعمیر یا تعویض پروانه فن موتور است.

3. برس های جاروبرقی گرفتگی یا خرابی دارند.

احتمالاً تعداد کمی از مردم به تأثیر یک برس چرخان بر قدرت مکش جاروبرقی بوش فکر کرده اند. برخی از مدل های جاروبرقی بوش مجهز به برس چرخشی هستند که وظیفه حذف گرد و غبار و آلودگی هوای استنشاقی را پس از مکش گرد و غبار و زباله به داخل جاروبرقی و افزایش قدرت مکش دستگاه بر عهده دارد.

علائم خرابی برس جاروبرقی:

انتقال مواد کثیف بیشتر به داخل دستگاه، در نتیجه قدرت مکش دستگاه کاهش می یابد

راه حل این مشکل:

اگر برس چرخان جاروبرقی آسیب ببیند، بر قدرت مکش تأثیر منفی می گذارد و باید در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شود.

4. در جریان هوای جاروبرقی انسداد وجود دارد

یکی از دلایل اصلی مکش کم در جاروبرقی بوش، انسداد جریان هوا در جاروبرقی است. وجود هرگونه انسداد در راه هوایی خلاء که از این جریان جلوگیری کند می تواند منجر به کاهش مکش خلاء شود.

راه حل این مشکل:

اگر در حین جاروبرقی متوجه کاهش قدرت مکش شدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا لوله های شلنگ، لوله های متصل به شلنگ، روزنه ها و سایر قسمت هایی که هوا از آن عبور می کند را بررسی کنید.

شلنگ و اتصالات آن را از یکدیگر جدا کنید.

یک جسم خارجی، زباله های بزرگ، گلوله مو یا هر چیز دیگری می تواند جریان هوا را مسدود یا مسدود کند.

در صورت مشاهده این موارد، با استفاده از چوب یا چوب، انسداد را باز کنید تا قدرت مکش جاروبرقی افزایش یابد.

علاوه بر این، هرگونه ترک یا سوراخ در قسمت های مسیر جریان هوا می تواند باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی شود.

5. فیلتر جاروبرقی آسیب دیده یا کثیف

یکی دیگر از قسمت هایی که باید در صورت کاهش مکش در جاروبرقی بوش بررسی شود فیلتر دستگاه است. فیلترهای کثیف یا تاریخ مصرف گذشته عوامل اصلی کاهش قدرت مکش جاروبرقی هستند.

راه حل این مشکل:

اگر در حین استفاده از جاروبرقی متوجه کاهش قدرت مکش شدید، موارد زیر را امتحان کنید:

فیلتر جاروبرقی را چک کنید.

اگر فیلتر کثیف است آن را بردارید و خوب تمیز کنید.

در صورت خرابی فیلتر یا تاریخ مصرف آن، با تعویض فیلتر می توانید مشکل کاهش قدرت مکش دستگاه را برطرف کنید.

اگر فیلتر جاروبرقی بوش شما قابل تمیز و شستشو نیست، بهتر است ظرف 6 ماه آن را تعویض کنید.

6. کیسه جاروبرقی را پر یا بشکنید

کیسه جاروبرقی جزء مهمی است که می تواند در قدرت مکش دستگاه نقش بسزایی داشته باشد. پر شدن یا ترکیدن کیسه جاروبرقی یکی از دلایل کاهش قدرت مکش دستگاه است. زمانی که کل حجم کیسه جاروبرقی پر شود دستگاه قادر به مکش بیشتر گرد و غبار و زباله نخواهد بود و در نتیجه ممکن است قدرت مکش را کاهش داده و حتی باعث از کار افتادن دستگاه شود. وجود سوراخ در کیسه جاروبرقی علاوه بر کاهش قدرت مکش جاروبرقی می تواند باعث آتش گرفتن موتور نیز شود. علاوه بر این، در صورتی که موقعیت باز شدن کیسه جاروبرقی صحیح نباشد، دستگاه مکنده قادر به مکش خوبی نخواهد بود. بنابراین، هنگام تجربه کاهش قدرت مکش در جاروبرقی، یکی از مواردی که باید بررسی شود، کیسه دستگاه است.

7. استفاده مداوم از مواد شوینده

یکی از مواردی که می تواند بر عملکرد جاروبرقی تاثیر منفی بگذارد و در نتیجه قدرت مکش آن را کاهش دهد استفاده مداوم از دستگاه است. جاروبرقی ها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده مداوم از آنها باعث فرسودگی موتور می شود. برای جلوگیری از خرابی ماشین لباسشویی، باید از استفاده مداوم از دستگاه خودداری کنید که می تواند باعث استرس موتور شود. به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند پس از 10 دقیقه استفاده از ماشین شوی، قبل از باز کردن ماشین، 5 دقیقه به دستگاه استراحت دهید.

آخرین کلمه

جاروبرقی نمایندگی بوش یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می شود و می تواند نقش مهمی در تمیز نگه داشتن محیط خانه داشته باشد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از جاروبرقی با آن مواجه شود، کاهش قدرت ابزار برای حذف گرد و غبار و کثیفی کیسه های جاروبرقی است. عوامل مختلفی می تواند در کاهش قدرت مکش جاروبرقی بوش مفید باشد و دانستن آنها و نحوه برخورد با آنها می تواند از آسیب جدی به تجهیزات جلوگیری کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد