هر آنچه باید در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی بدانید.


تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی فکر نمی کنم کسی در این سیاره دوست داشته باشد ظرف ها را بشوید! خوشبختانه وسیله ای وجود دارد که این مشکل را حل می کند و آن ماشین ظرفشویی است. می توانید تصور کنید که مجبور نیستید از ماشین ظرفشویی مراقبت کنید و این یاور محبوب باید بدون وقفه ظروف ما را تغذیه کند. اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. ذرات غذا و روغن، خزه و قرص ظرفشویی و غیره. عواملی هستند که می توانند به یک دستگاه حساس و گران قیمت آسیب بزنند. بنابراین، داشتن اطلاعات کافی در مورد ماشین ظرفشویی و نکات سرویس آن مهم است. این مراحل ساده را برای سالم نگه داشتن ماشین ظرفشویی خود دنبال کنید. برای اطلاع از نکات نگهداری ماشین ظرفشویی با این مقاله همراه باشید.

برای نگهداری از ماشین ظرفشویی چه باید کرد؟

صرف نظر از برند ماشین ظرفشویی شما، نکاتی وجود دارد که باید در نگهداری و نگهداری آن در نظر بگیرید. این نکات شامل تمیز کردن واحد، تمیز کردن سبد، ماشین لباسشویی، فیلتر، اضافه کردن، کنترل نمک، نگهداری و غیره است. در ادامه به توضیح نکاتی در رابطه با  تعمیرات ظرفشویی بوش  می پردازیم.


1. تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی ماشین ظرفشویی

تمیز کردن دستگاه برای جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها مهم است. اطمینان حاصل کنید که تمیز کردن باید هم داخل و هم سطح دستگاه را بپوشاند.

برای تمیز کردن داخل دستگاه، سبدهای ظرف را با دقت جدا کنید. همچنین می توانید از سرکه برای ضدعفونی استفاده کنید. توجه داشته باشید که تمیز کردن داخلی ماشین ظرفشویی هر 6 ماه یکبار الزامی است.

علاوه بر محفظه داخلی، قسمت بیرونی دستگاه نیز باید از گرد و غبار تمیز شود. هر از چند گاهی تمام سطوح دستگاه را با دستمال مرطوب آشپزخانه پاک کنید.

3. تمیز کردن فیلتر

فیلتر ماشین ظرفشویی شما در داخل ماشین روی زمین یا زیر بازوی اسپری قرار دارد. برای عملکرد صحیح از تمیز کردن فیلترها غافل نشوید. هر از چند گاهی فیلترها را بررسی و تمیز کنید. اگر متوجه آسیب یا سوراخ در فیلتر خود شدید، حتما آن را تعویض کنید. برای بررسی و تعویض فیلتر ماشین ظرفشویی می توانید از کارشناسان ما در گلدیران ال جی کمک بخواهید.

3. ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی

واشر را با یک پارچه نرم کاملا تمیز کنید تا از آلودگی و رشد باکتری جلوگیری شود. اگر لاستیک ها و شیشه ها فرسوده و ترک خورده باشند، نیاز به تعویض دارند و بی توجهی به این کار باعث آلودگی آشپزخانه شما و آسیب های جبران ناپذیری در آینده می شود.

4. جداسازی بقایای مواد غذایی

برخی ممکن است به شما پیشنهاد کنند که قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، آنها را بشویید. واقعیت این است که اگر مشکلات زیادی داریم چه تجهیزاتی بخریم؟ ما تضمین می کنیم که نیازی به شستشو نیست. فقط از یک حوله برای شکستن ذرات غذا استفاده کنید تا به غذا نچسبند و وارد دستگاه نشوند.

5. ترازو ماشین ظرفشویی

یکی از راه‌های تمیز کردن طبیعی دستگاه این است که یک لیوان شراب سفید را روی قفسه بگذارید و ماشین ظرفشویی بشویید. اگر این روش جواب نداد، می توانید از کارشناسان گلدیران کمک بگیرید تا با استفاده از مواد شیمیایی استاندارد، رسوبات آهک ماشین ظرفشویی خود را پاک کرده و لوازم خود را نگهداری و تعمیر کنند.

6. صابون ظرفشویی

برای جلوگیری از رسوب روی ظروف، استفاده از نمک ماشین ظرفشویی ضروری است. اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم باید بگوییم که دستگاه شما دارای فیلتری به نام رزین است که وظیفه آن سخت شدن آب برای شستشوی آسان در ماشین ظرفشویی است. حالا نمک به عنوان یک پاک کننده عمل می کند و در 5 دقیقه آخر رزین را شسته و برای دور بعدی آماده می کند. چراغ نشانگر نمک را می توان به صورت S یا نماد آبکشی مشاهده کرد و اگر نشانگر روشن شد، باید ظرف نمک را دوباره شارژ کنید.

7. از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی

یک راه عالی و آسان برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی این است که از سرکه سفید استفاده کنید، 200 سی سی سرکه سفید را به ظرف اضافه کنید و در قفسه بالایی قرار دهید و بگذارید بشویید.

8. رعایت چیدمان در ماشین ظرفشویی

شاید باور نکنید، اما نحوه استفاده از آن تاثیر زیادی در موفقیت لباسشویی شما دارد. ظروف را با فاصله مناسب از یکدیگر قرار دهید. و قطعات بزرگ چوب مانند سینک و تابه را روی پیشانی قرار دهید تا از چرخش سمپاش جلوگیری شود. نکته مهم دیگر عدم استفاده بیشتر از حجم ظرف است. زیرا این امر مانع از عملکرد صحیح الگوی اسپری روی بازوی اسپری می شود. و متاسفانه باید بگوییم که تعداد ظروف نتیجه تمیز نشدن است. البته تعداد ظروف داخل دستگاه تنها دلیل تمیز نشدن آن نیست. دلایل دیگری نیز وجود دارد که ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی کند که در مقاله خدمات پس از فروش بوش به طور کامل توضیح داده شده است.


نکات کوچک اما مفید برای نگهداری ماشین ظرفشویی

در انتخاب برنامه شستشو دقت کنید. برای صرفه جویی در زمان و هزینه، می توانید یک برنامه کوتاه نیز انتخاب کنید، اما در این صورت تمیز کردن با کیفیت بالا نخواهید داشت.

هر از چند گاهی قفسه پایینی ماشین ظرفشویی خود را باز کرده و آن را با اسکاچ تمیز بشویید. برای حذف ذرات گیر کرده غذا

سعی کنید از ماشین ظرفشویی برای شستن چاقوها استفاده نکنید. زیرا ماشین های ظرفشویی سرعت کارد را کاهش می دهند و رنگ آن را تغییر می دهند. همچنین سایر کانتینرهای خودرو در صورت برخورد با چاقو ممکن است آسیب ببینند. اما در هر صورت، اگر می خواهید چاقو را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، آن را در پایین ترین قسمت قرار دهید.

هنگام کار کردن ماشین ظرفشویی مراقب صداهای غیرعادی باشید. مثل صدای مالش و ساییدن. زیرا بقایای مواد غذایی یا شکسته شدن شیشه و قطعات استخوانی در صورت قرار گرفتن در ناحیه پمپ می تواند باعث مشکلات جدی فیلتر و پروانه دستگاه شود. در صورت شنیدن صدای غیرعادی ماشین ظرفشویی را متوقف کرده و با کارشناسان تعمیر ظرفشویی گلدیران تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد